יומן ארה"ב כדורגל: האמריקאים הגיעו סוף סוף / מנחם לס

האמריקאים הגיעו סוף סוף!

 

אני עוקב כמובן אחרי האמריקאים בכדורגל כבר 53 שנים., היום – למרות האכזבה הגדולה מאד עם שער השוויון של פורטוגל – ואפילו אם כתוצאה מכך האמריקאים לא יעלו, ראיתי פעם ראשונה שהיאנקים הגיעו לרמה העולמית הטובה של הכדורגל.

אפילו כשהאמריקאים ניצחו את ספרד ואיטליה במשחקי הקנפדרציה, ואת פורטוגל במונדיאול לשעבר, לא הרגשתי ככה. בנצחונות המרשימים האלה שהזכרתי האמריקאים התגוננו, ורק בגלל שתיים שלוש פריצות זכו לנצחונות. כל נצחון היה 'הפתעה'. אילו המשחק היום היה ניגמר בנצחון אמריקאי לא היתה בו כל 'הפתעה'. היתה זו הפעם הראשונה שראיתי את האמריקאים לוקחים את המשחק לחצי של הפורטוגלים,משחקים בבטחון, יוצרים, מפתיעים במסירות מצויינות, ומצליחים לספוג את התקפות הפורטוגלים לאחר השער הראשון ללא כל בעיות.

הפורטוגלים חייבים היו (לא תיאורטית אבל מעשית) לנצח את המשחק, והם לא ניצחו. במזל גדול הם לא הפסידו. האמריקאים עשו זאת ללא שחקן ההתקפה הטוב ביותר שלהם ג'וזי אלטידור, והראו לי בגרות שאף פעם לא ראיתי מהם.

Winslow Townson/USA TODAY Sports

 מייקל בראדלי – לדעתי הפך לאחד משחקני מרכז השדה הטובים בעולם!
השער הראשון של נאני ניכבש בגלל שגיאה חמורה של המגן ג'ף קמרון, אבל היתה זו למעשה השגיאה הראשונה והאחרונה של ההגנה עד שער השוויון שבא בגלל חוסר נסיון ונאיביות אמריקאית שלא ידעו כיצד לבזבז את 5 דקות תוספת הזמן, ושילמו מחיר יקר עבור כך.

הנקודה התחתונה היא שהאמריקאים הביאו את עצמם למצב טוב ביותר לעלות לשלב הבא מ-"בית המוות".

החיוב בכל העסק הוא שתחת המאמן יורגן  קלינסמן האמריקאים מראים שיפור ממדשחק למשחק. הערב הם שלטו במשחק נגד קבוצה פורטוגזית טובה מאד, וכל הגולשים שכתבו שהפורטוגזים הם קבוצה אירופאית מדרג ב', טועים לחלוטין. מלבד צרפת אני בינתיים לא ראיתי קבוצה אירופאית טובה מהם.

שתי מסקנות ספציפיות:

1.  התכנית של קלינסמן יצאה לפועל ועבדה כהלכה

ללא ג'וזי, קלינסמן החליט שאין לו ברירה אלא להעלות עוד מידפילדר – איש מרכז שדה חמישי – ולהשאיר את קלינט דמפסי כחלוץ יחידי. ההוראה היתה שההתקפות תחלנה  מהאגפים כששני אנשי מרכז השדה  פביאן ג'ונסון  וגרהאם סוזי מימין ומשמאל עוברים לשחק כקיצונים, כשמייקל בארדלי הוא הקוורטרבק המחלק להם את הכדורים. ברגע שהם פורצים מהאגפים, אחד משחקני מרכז השדה יחד עם דמפסי ניכנסים לרחבה כאילו היו ג'וזי אלטידור. השער השני ניכבש ככה.

 

Adam Pretty/Getty Images

קלינסמן הציב את קייל בקרמן להיות מין שומר אישי על כריסטיאנו רונלדו עם הוראה מפורשת לא להיות יותר מ7-8 מטרים ממנו כל המשחק. רונלדו לא עשה מאומה מלבד האסיסט בשער השני.

 

2. שני סטרייקרים נגד גרמניה

נגד גרמניה יש לאמריקאים פחות חשש מאשר נגד פורטוגל מבחינת שמירה אישית, ואני מאמין שקלינסמן ישלח סטרייקר נוסף כצמד לדמפסי. זה יהיה פביאן ג'ונסון, או יוהנסון האיסלנדי שכבש העונה 36 שערים בליגה ההולנדית.

אני מנבא תיקו נגד גרמניה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ירון
ירון
23/06/2014 7:47:35

אם מישהו זוכר, ברבע הגמר ב 2002 האמריקאים היו טובים מהגרמנים וההחמצות של דונובן ואחרים מנעו מהם עליה מדהימה לחצי הגמר. רק שאז גרמניה הייתה נבחרת אפורה חסרת ברק.
באותו טורניר הם גם שיחקו מול פורטוגל בבית המוקדם, קבוצה חזקה בהרבה מהיום, והדהימה אותה 2:3 אחרי שהאמריקאים כבר הובילו 0:3 במחצית!

כך שכבר היו להם הופעות טובות מול נבחרות חזקות.זו לא פעם ראשונה. וזה היה מאכזב לראות אותם מאפשרים לפורטוגל לתקוף אותם גלים גלים בדקות האחרונות.

בחייך מנחם, פורטוגל עשתה פעמיים תיקו עם ישראל במוקדמות, כולל בליסבון. זו נבחרת עם שמות שלא ממצה כלום מהיכולת של השחקנים שלה. זו קבוצה דרג ב' אירופאי פרופר ודרג ג' עולמי.

ירון
ירון
23/06/2014 8:00:24

אחד המשחקים הידועים לשמצה בתולדות הגביע העולמי היה בין מערב גרמניה לאוסטריה ב 1982 בסיבוב האחרון של שלב הבתים. היה מאבק צמוד על העליה בין גרמניה, אוסטריה ואלג'יריה. המשחק שוחק אחרי המשחק האחרון של אלג'יריה ושתי הקבוצות ידעו שניצחון גרמני בהפרש של שער מעלה את שתיהן. אז הגרמנים הבקיעו שער מוקדם ואת שאר 80 הדקות הם והמשתפים האוסטרים שלהם העבירו במסירות במרכז המגרש.

http://en.wikipedia.org/wiki/West_Germany_1%E2%80%930_Austria

מקווה שלא נראה בושה כזו במחזור האחרון. אני בטוח שיזכירו את המשחק ההוא הרבה הרבה פעמים בכלי התקשורת.

יניב
יניב
23/06/2014 9:47:30
Reply to  ירון

דרך אגב בעקבות המשחק הזה הוחלט על שעה אחידה לכל המשחקים במחזור האחרון.היו עוד תופעות כאלה זכור לי משהו העם שוויץ עם אני לא טועה שהייתה צריכה תיקו,מצד שני לפחות בנבחרת הגרמנית במידה וקלוזה ישחק הוא ינסה להבקיע בכל מחיר כי יש לו אינטרס,כמו כן מולר גם כן ,אז אולי יש תקווה

נילס
נילס
23/06/2014 8:33:42

מנחם אני ממש לא מבין את ההתלהבות שלך מפורטוגל.

לדעתי הנבחרת האירופאית היחידה שנראית גרוע יותר מפורטוגל עד כה היא יוון.

לא ספרד שהובסה מול הולנד במשחק בו התוצאה משקרת (נתנה מחצית ראשונה לא רעה נגד הולנד), לא אנגליה שהפסידה לשתי נבחרות טובות ממנה לאחר 2:1, לא בוסניה ששיחקה טוב למדי נגד ארגנטינה, וגם לא רוסיה המאכזבת שסבלה מחוסר מזל מול בלגיה.

פורטוגל התבזה מול גרמניה, ואתמול היו לה 15 דק' טובות בפתיחה וזהו. ארה"ב הייתה ראויה לניצחון.

אז נכון, היא שיחקה נגד נבחרת חזקה (גרמניה) ונבחרת טובה (ארה"ב), אבל זה לא משנה את העובדה שיש להם טורניר רע מאוד.

k_700
23/06/2014 13:08:09

מייקל בראדלי לא קרוב אפילו ל-100 שחקני מרכז שדה הטובים בעולם.

הוא מאוד נאיבי במשחק שלו, מאבד המון כדורים באיזור ה-30-40 מטר מהשער(רק ב-10 דק' אחרונות איבד 5-6 כאלה).
אצל האמריקאים הוא נוצץ כי בסך הכל מדובר בשחקן מוכשר.

מול קישור רציני שדורש ממך לשחק מהר ולחשוב(למשל של האיטלקים/גרמנים/ספרדים) הוא יהיה לא יותר מקונוס.

מנחם לס
מנחם לס
23/06/2014 15:18:51
Reply to  k_700

חשבתי שרק בכדורסל אין לך מושג.

k_700
23/06/2014 16:31:44
Reply to  מנחם לס

תקרא בZONAL MARKING את הניתוח המצוין שעשו על המשחק הזה(קצת אחרי שרשמתי לך על מייקל בראדלי).

אם תרצה אני אתרגם לך לעברית כדי שגם כסיל זקן שלא מבין כל כך הרבה בכדורגל יצליח לקלוט משהו.